texten/ dikten ' låt mig falla över kanten'


ja nu ska jag börja skriva min första text/dikt i bloggen. det jag skriver nu kommer dirrekt från mitt huve & mina tankar just nu. ja nu börjar jag då. Jag står på en bro med dig min underbara vän. jag säger till dig låt mig bara falla ner nu i vattnet och dö. jag ser en tår rinna från din kind, du säger nej gumman jag älskar dig för mycket du är mitt allt utan dig skulle jag aldrig kunna ta ett andetag du är min andra halva. jag går närmare staketet vid bron du springer emot mig och tar tag i min tröja och säger Erica gumman du får inte dö jag älskar dig för mycket som jag sa tidigare. jag kollar in i dina ögon ser att du börjar gråta , du släpper taget om min tröja och slägger dig ner på backen och börjar gråta. jag sätter mig ner vid din sida och säger jag stannar här för din skull gumman men jag kanske kommer inte orka så länge. du kollar in i mina ögon och torkar bort dina tårar och säger du måste värkligen kämpa allt nu gumman , du är värd allt för mig du är mitt allt. jag börjar gråta av att jag blir så rörd av det du säger till mig . du sätter dig ner och säger jag älskar dig otroligt mycket bästavän. jag säger jag ångrar mig att jag sa att jag skulle stanna för din skull på ett sätt och det är att jag vill innerst innerst inne leva kvar här hos dig och ha det kul med dig varje gång vi är men sen på andra sidan vill jag värkligen dö. du frågar varför vill du dö. jag svarar allting jag gör blir bara fel i slutändan , jag kommer aldrig hitta min rätta pojkvän. jag ville ha Johan och det är han som va den som förändrade mitt liv under dom 5 månaderna vi va tillsammans. du svarar mig jag kanske kan fixa tillbaka Johan till dig om du stannar här. jag får fram ett leende och säger du skojar med mig gumman? , om du inte skojar och menar allvar så stannar jag här. du säger nej jag är serriös. jag börjar gråta av glädje. du säger jag ska bara ringa johan och be han komma till stranden så går vi och möter honom. han säger 'visst jag kan komma dit'. vi går dit och möter honom. när jag såg honom så vart jag alldeles varm inom mig . jag stannar till och johan kommer och ger mig världens bamse kram. sen går han till min bästavän Johanna och ger henne en kram. sen går han tillbaka till mig och tar mig i handen och säger kom erica jag vill prata med dig ensam. jag går med han och vi sätter oss på en sten. jag sätter mig ner och du säger kom och sätt dig i mitt knä erica. jag går och sätter mig i hans knä. jag blir alldeles varm inom mig igen och säger till honom vad ville du prata med mig om ? . du lägger dina armar om mig och säger jag vill bli tillsammans med dig igen, jag kan inte leva utan dig . det går bara inte, dom fem månaderna vi var tillsammans var dom bästa månaderna i hela mitt liv. jag säger men varför gjorde du slut då ? du svarar jag mådde så jävla dåligt då och visste inte vad jag ville göra och inte göra. men nu vet jag vad jag vill. jag säger jag vill också bli tillsammans igen. du frågar om jag vill bli din . jag svarar hur menar du ? . du säger ja som min flickvän då . jag säger ja det vill jag, vill du bli min pojkvän ? . du svarar ja det vill jag och ger mig en kyss. vi går tillbaka till johanna då hand i hand. jag ler mot johanna när vi kommer tillbaka och johanna säger till Johan, johan är ni tillsammans nu igen ? . johan svarar ja det är vi, och kollar ner på mig och säger eller ? jag svarar ja det är vi. och ger honom en puss. johanna blir så klart jätte glad och hoppar upp och kramar om oss båda. sen så går vi hem till johan och kollar på film. efter ungefär en timme ringer johannas telefon det är hennes mamma som säger att hon måste komma hem nu själv. johanna frågar varför ? . hennes mamma börjar gråta och säger Marita ( johannas mormor ) är på sjukhuset. johanna börjar gråta. jag tar telefonen och frågar vad det här som har hänt . Malin ( johannas mamma ) säger det till mig och jag svarar jag & johan följer med johanna hem så hon inte behöver gå ensam. Malin säger okej då ses vi snart. jag svarar ja det gör vi hejdå, och lägger på. vi börjar gå hem till johanna. sen när vi var vid ett centrum så säger johanna jag orkar inte gå , jag vill åka bussen. så då gör vi det så vi var hemma hos johanna efter ungefär 20 minuter sammanlagt (?). när vi kommer hem till johanna så kommer Malin som gråter jätte mycket och kramar om mig . jag säger vad har hänt med Marita? . hon svarar hon har fått en hjärtinfarkt och faller ner på knä och  börjar gråta ännu mer. johan sätter sig ner vid malin och klappar henne på ryggen och säger ska jag ringa och kolla med min mamma eller pappa om dom kan skjutsa in dig till sjukhuset så du får träffa henne. malin svarar ja gärna skulle betyda jätte mycket för mig. johan gör det men precis när johan ska lägga på så ringer hem telefonen och malin svarar Hej det är Malin . den på andra sidan säger något och malin blir bara helt tårögd och faller ner på golvet och börjar gråta jätte mycket. johanna går fram och tar telefonen och frågar vad är det som har hänt ? . hon säger till mig och johan att det är från sjukhuset. och sen säger han/hon från sjukhuset att marita har dött. johanna lägger på luren och faller ner på knä och börjar gråta. jag går fram till henne och frågar vad har hänt? johanna säger att marita har dött. jag blir såklart också jätte lessen. johan går fram till mig försöker resa mig upp så jag står och kramar om mig. han frågar vad har hänt älskling? , jag berättar vad som hänt. då kollar malin  upp på mig & johan och säger jag ville träffa min mamma en sista gång. johan går fram till henne och säger jag förstår dig malin..... det händer massa annat där efter men det här är sant & det gör as ont i mitt hjärta när jag skriver det här. skriven av : Erica Cecilia Margareta Nylund :).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0